BMW kârları sert düştü

BMW, 2025 Yılına Finansal Olarak Zor Bir Başlangıç Yaptı

Alman otomotiv devi BMW, 2025 yılına finansal açıdan zorlu bir başlangıç yaptı. Şirketin ilk çeyrekte elde ettiği net kâr, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26,4 azalarak 2,2 milyar euro seviyesine geriledi. Dolar cinsinden değerlendirildiğinde ise bu rakam yaklaşık 2,36 milyar dolara denk geliyor. BMW, bu düşüşü Çin pazarındaki zayıflık olarak açıkladı.

BMW’nin Çin’deki Performansı ve Satışlar

BMW Grubu, bünyesinde Mini ve Rolls-Royce markalarını barındırıyor. Şirketin toplam araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 1,4 düşüşle 586 bin adede geriledi. Bu düşüş, gelirlerini de etkileyerek çeyrek cirosunu yüzde 7,8 düşüşle 33,8 milyar euroya indirdi.

Borsa güne yatay başladı: Fed ve Fitch Heyecanı! (7 Mayıs 2025)

ÇİN PAZARINDAKİ DURGUNLUK VE ABD GÜMRÜKLERİ ETKİLİ

BMW’nin bilançosundaki en büyük etken, Çin’deki yavaşlamaydı. Çin, BMW için kritik bir pazar konumunda bulunuyor. Ancak tüketici talebindeki düşüş ve yerel üreticilere karşı artan rekabet, şirketin Çin’deki performansını olumsuz etkiledi.

Diğer yandan, ABD’nin uyguladığı gümrük vergilerinin ilerleyen dönemlerde etkisinin artması bekleniyor. BMW, henüz bu çeyrekte bu vergilerin tam etkisini hissetmese de gelecekte karlılığı daha da zorlaştıracağı öngörülüyor.

98 yıllık dev şirket Türk şirketini satın aldı. 230 ülkede faaliyet gösteriyor

BMW YILLIK HEDEFLERİNİ KORUYOR

Tüm olumsuzluklara rağmen BMW, 2025 yılı için belirlediği finansal hedeflerinden sapmayacağını ifade etti. Şirketin CEO’su Oliver Zipse, mevcut zorlu koşullara rağmen küresel pazarlara hitap eden ürün stratejileri ve esnek üretim sistemlerinin “güçlü sonuçlar” vereceğini belirtti.

Zipse, “Dünyanın farklı bölgelerindeki müşteri taleplerine cevap veriyoruz. Bu esneklikle birlikte yıllık hedeflerimize ulaşacağımıza inanıyoruz” dedi.

BMW’nin Elektrikli Araç Segmentine Odaklanması

BMW’nin 2025 yılındaki hedefleri arasında faaliyet kâr marjını yüzde 8 ila 10 aralığında tutmak ve elektrikli araç satışlarını artırmak yer alıyor. Şirketin özellikle elektrikli araç segmentinde geliştirdiği yeni modellerle bu hedeflere ulaşmayı planladığı belirtiliyor.

Türk e-Ticaret devi resmen yabancılara satıldı!

Rakip Firmalardan Mercedes-Benz ve Audi’nin Durumu

BMW’nin kâr düşüşü, otomotiv sektöründeki genel eğilimi yansıtıyor. Alman rakip firmalar da benzer zorluklarla karşı karşıya. Mercedes-Benz, 2025’in ilk çeyreğinde yüzde 43’lük ciddi bir kâr kaybı yaşayarak 1,73 milyar euro kâr açıkladı. Bu rakam yaklaşık 1,85 milyar dolara denk geliyor.

Audi’nin net kârı ise sadece 630 milyon euroda kaldı. Audi’nin yaşadığı yüzde 14,4’lük düşüş, geçen yılın aynı dönemindeki zayıf performansın etkisiyle daha düşük göründü. Audi’nin ana şirketi Volkswagen ise 2,2 milyar euro kâr elde etti ancak bu da yüzde 41’lik bir düşüş anlamına geliyor.

Aracı kurumların en çok önerdiği hisseler ve hedef fiyatları…

Otomotiv Sektöründe Belirsizlik Devam Ediyor

Alman otomobil üreticileri, küresel ekonomik dalgalanmalar, jeopolitik gerilimler, ABD ve Çin arasındaki ticaret gerilimleri ve elektrikli araç segmentindeki dönüşüm baskılarıyla mücadele ediyor. Artan maliyetler, şirketlerin kârlılığını tehdit ediyor.

Bu durum, 2025’in otomotiv sektörü için zorlu geçeceğine işaret ediyor. Büyük pazarlardaki tüketici davranışlarındaki değişiklikler ve hükümetlerin çevre dostu dönüşüm talepleri, otomobil üreticilerini önemli kararlar almaya zorluyor. BMW’nin yıl sonu performansı, hem kendi stratejisinin hem de sektör genelindeki gelişmelerin bir göstergesi olacak.

Related Posts

Küresel ticaret savaşı nedeniyle 25 bin sanayi istihdamı risk altında

Allianz Trade araştırması, küresel gümrük vergisi anlaşmazlığında bir anlaşmaya varılamaması halinde Çin’in, Avrupa pazarlarını giderek daha fazla hedef alacağını ve Almanya’da 25 bine kadar sanayi işi kaybedileceğini ortaya koydu.

SPK’dan kripto varlık platformlarına yönelik “rezerv kanıtı” düzenlemesi

SPK’dan kripto varlık platformlarına yönelik “rezerv kanıtı” düzenlemesi

Kira sözleşmelerinde yeni dönem: Emlakçılar da dahil edildi

Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın başlattığı dijital kira sözleşmesi çalışmasında ikinci aşamaya geçildi. Kasım 2024’te tamamlanan ilk fazda, taşınmaz sahibi bireyler e-Devlet üzerinden dijital kira sözleşmeleri oluşturabiliyordu. Yeni düzenlemeyle …

Bakan Kacır: 2030’a kadar seviye 3 yerli otonom aracın ülkemizde üretilmesini sağlayacağız

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, “Attığımız çok boyutlu adımlarla 2030 yılına dek elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçların ülkemizdeki pazar payını yüzde 35’in üzerine, bu araçlarda yerlilik oranımızı yüzde 75’e ve üretim kapasitemizi 1 milyona çıkaracağız. Batarya modül ve alt komponent yatırımlarıyla, ülkemizi bölgesel batarya üretim merkezlerinden biri haline getireceğiz. 2030’a kadar seviye 3 yerli otonom aracın ülkemizde üretilmesini de inşallah sağlayacağız” dedi.

Litvanya’nın dış ticaret açığı derinleşiyor

Litvanya’nın dış ticaret dengesi 2025 yılı Mart ayında sert bir şekilde bozuldu. Ülkenin ticaret açığı Mart 2025’te 0.665 milyar euroya yükseldi. Bu rakam, geçen yılın aynı ayında kaydedilen 0.286 milyar euroya kıyasla önemli bir artış anlamına …

Enflasyon Macarların yüzünü güldürdü

Macaristan’da yıllık enflasyon oranı Nisan 2025 itibarıyla yüzde 4,2’ye gerileyerek Kasım 2024’ten bu yana en düşük seviyeye ulaştı. Mart ayında yüzde 4,7 olarak kaydedilen enflasyonun düşüşünde, özellikle temel tüketim kalemlerindeki fiyat …