Madenciler Hakkını Arıyor: Ödemeler Yetersiz, Mücadele Devam Ediyor
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, madencilerin uzun zamandır süregelen sorunlarını bildiğini kabul etti. Ancak, işçiler ödemeleri yetersiz buluyor ve tüm alacakları ödenmeden mücadelelerine son vermeyeceklerini belirtiyorlar. Geçtiğimiz günlerde Bakanlıkta gerçekleştirilen bir toplantıda, işçilerin temsilcileri ile bakan yardımcısı bir araya geldi. Toplantının ardından yapılan açıklamada, Bakanlığın Doruk Madencililik şirketindeki sorunları yıllardır bildiği ortaya kondu. 2023 yılında işverenin toplu iş sözleşmesinden kaynaklanan bireysel alacakları ödememesi sebebiyle 3 milyon 284 bin 946 lira idari para cezası kesildiği ifade edildi. 2025 yılı denetimlerinde ise işverene 20 milyon 292 bin 142 lira ceza uygulandı. 2026 yılı incelemeleri de, işçilere ait ücretlerin bir kısmının ödenmediğini gösterdi.…




